Gå til hovedindhold

Erhvervspulje 2025

Frederiksberg Kommune har igen i år støttet en række spændende og engagerede initiativer, der styrker erhvervsliv, fællesskab og kulturliv i byen. Vinderprojekterne spænder bredt og bidrager med alt fra byliv og kunst til markedsføring og gastronomiske oplevelser

Indhold

    Vinderne af Erhvervspuljerne 2025:

    Falkoner Allé – Fællesskab, kultur og byliv i bevægelse v. Henriette Birch Studio i samarbejde med lokale virksomheder, kulturaktører og besøgende 

    Formål: Formålet er at genoplive Falkoner Allé som en levende handelsgade og samlingspunkt for fællesskab, kultur og erhvervsliv. Projektet samler lokale aktører om events, samskabende aktiviteter og kreative kampagner, der skal styrke bylivet og tiltrække både borgere og besøgende.

    Samlet budget: 60.000 Kr.  

    Kontaktperson: Henriette Birch Strøm og Annika Barakat

    E-mail: hej@henriettebirchstudio.dk og annikabarakat@yahoo.dk  

    Gadenetværk på Smallegade v. Sparekassen Danmark / Frederiksberg Erhverv / BIDdanmark 

    Formål: Projektet vil etablere et nyt gadenetværk på Smallegade og vil forsætte arbejdet med at forankre de to igangværende gadenetværk på Godthåbsvej og H.C. Ørstedsvej. I projektet samles erhverv, kulturliv og lokale aktører med formålet at udvikle levende byrum og bidrage til at modarbejde butiksdød.

    Samlet budget: 60.000 Kr.

    Kontaktperson: Nickie Ebling 

    E-mail: nieb@spard.dk 

    International pop-up udstilling på Frederiksberg v. Salon 75 / Christian Andersen 

    Formål: Projektet vil aktivere et tomt butikslokale på Frederiksberg ved at gennemføre en midlertidig pop-up kunstudstilling med både danske og internationale kunstnere. Målet er at styrke det lokale kulturliv, synliggøre ledige lejemål og tiltrække både lokale borgere og besøgende. I udstillingen indgår arrangementer som artist talks, performances og rundvisninger.

    Samlet budget: 30.000 Kr.    

    Kontaktperson: Theodor Nymark   

    E-mail: tpnj@icloud.com 

    Styrket markedsføring for lokale virksomheder v. Media K i samarbejde med partnere

    Formål: Projektet skal styrke markedsføringen hos Frederiksbergs små og mellemstore virksomheder gennem workshops og hands-on træning i brugen af sociale medier. Med afsæt i fortællingen This is Frederiksberg lærer mindst 30 deltagere at udvikle målrettede strategier, aktivere relevant content og skabe synlighed online. Samtidig opbygges et lokalt netværk for videndeling og vækst.

    Samlet budget: 200.000 Kr.    

    Kontaktperson: Heidi Colina

    E-mail: hc@mediak.dk 

    Styrkelse af Frederiksberg som gastronomisk destination v. StoryHunt Aps i samarbejde med en række partnere 

    Formål: Projektet skal styrke Frederiksbergs brand som gastronomisk destination gennem en guidet lydvandring, der introducerer besøgende til byens lokale madperler og passionerede madskabere. Via StoryHunt-appen præsenteres restauranter, specialbutikker og caféer som en del af en sanselig og eksklusiv oplevelse. Målet er at fremme både turisme og lokal handel ved at bringe historierne bag maden ud i byrummet.

    Samlet budget: 100.000 Kr.    

    Kontaktperson: Mathias Mølgaard

    E-mail: mm@storyhunt.io 

    Det gode liv i Svømmehalskvarteret v. Nordic Advisory Team / Gårdlaugene Frederiksberg

    Formål: Projektet skal profilere Svømmehalskvarteret som en lokal udviklingssucceshistorie for udenlandske besøgende. Gennem gårdvandringer, workshops og oplæg får de indblik i kvarterets forvandling og stærke fællesskaber. Projektet viser, hvordan et byområde kan udvikles til et åbent og kreativt miljø – og samtidig styrke den fælles identitet blandt beboerne.

    Samlet budget: 25.000 Kr.

    Kontaktperson: Niels Johan Juhl-Nielsen

    E-mail: nielsjohan@gmail.com 

    Date Like a Local v. Freja Rudal Axilgård og Inge W. Faarborg

    Formål: Projektet skal synliggøre Frederiksbergs unikke byrum og lokale aktører gennem en romantisk og oplevelsesbaseret byvandring. Turister og besøgende guides rundt i Smallegade-området via et stempelkort, der fremhæver små butikker, kunst, grønne oaser og spisesteder. Ved at samle stempler fra udvalgte lokationer kan deltagerne opnå små gaver – som et minde om deres besøg. Projektet spiller tematisk sammen med Golden Days-festivalens fokus på kærlighed og styrker samarbejdet mellem kultur- og erhvervsaktører. Projektet er udviklet i samarbejde med Wonderful Copenhagen og har modtaget støtte fra Hurtigpuljen.

    Samlet budget: 10.000 kr.

    Kontaktpersoner: Freja Rudal Axilgård og Inge W. Faarborg

    E-mail: ingewfaarborg@gmail.com og frejarudal@hotmail.com

    Frederiksberg Julemarked v. Originals / Designer Space

    Formål: Projektet skal skabe en stemningsfuld og autentisk ramme om Frederiksberg Kunst Julemarked, hvor lokale kunstnere, designere og kreative erhvervsdrivende kan møde deres publikum. Midlerne fra Hurtigpuljen anvendes til julelys, gran og halm, som tilsammen skaber en varm og indbydende atmosfære på Rådhuspladsen. Markedet vil også indeholde gratis aktiviteter som workshops, højtlæsning og udendørs julefilm, og har fokus på fællesskab og lokal forankring.

    Samlet budget: 25.000 kr.

    Kontaktperson: Roberto Uboldi og Asbjørn Jensen

    E-mail: info@frederiksbergjulemarked.dk